SEKTÖR |
YAPI-İNŞAAT |
ALAN |
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
ALANIN TANIMI |
İnşaat Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. |
ALANIN AMACI |
İnşaat Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI |
1. HARİTA VE KADASTRO Tanımı: Harita ve kadastroculuk ile ilgili arazi ölçümleri ve harita çizimi konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dal dır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında harita ve kadastroculuk mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
2. MİMARİ YAPI TEKNİK RESSAMLIĞI Tanımı: Mimari yapı teknik ressamlığında proje çizimi, röleve ve maket yapma konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat Teknolojisi alanında, yapı teknik ressamlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
3. STATİK YAPI TEKNİK RESSAMLIĞI Tanımı: Statik yapı teknik ressamlığında proje çizimi konusunda yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dal programıdır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında yapı teknik ressamlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
4.AHŞAP DOĞRAMA KAPLAMA Tanımı: Ahşap doğrama ve kaplamacılığı, yapılara ait doğrama, kaplama ve çizim işlerini yapma konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında ahşap doğrama ve kaplamacılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
5. PVC DOĞRAMA VE MONTAJ Tanımı: Plastik doğrama imalât ve montajcılığı; PVC doğramaların çizim, imalat ve montajı ile ilgili işlemlerin yapılması konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında plastik doğrama imalat ve montajcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
6. BETONARME DEMİR, KALIP VE ÇATICILIK Tanımı: Betonarme demir, kalıp ve çatıcılık, betonarme kalıp, ahşap çatı ve çizim konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında betonarme kalıpçılık ve çatıcılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
7. YAPI YÜZEY KAPLAMA Tanımı: Sıvacılık, döşeme kaplamacılığı ve sıva, seramik, mermer çizimi konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında, yapıda sıva, seramik ve mermer kaplamacılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
8. YAPI DEKORSAYON Tanımı: Yapıda boya, alçı dekorasyon ve kartonpiyercilik ve renk tasarımı, alçı dekorasyon çizimi konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dal programıdır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında yapıda boya, alçı dekorasyon ve kartonpiyer mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
9. YAPI YALITIM Tanımı: Yapıda yalıtım ve yalıtım detay çizimleri konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında yapıda yalıtımcılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
10. DUVARCILIK Tanımı: Yapıda duvarcılık ve duvar çizimleri konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında yapıda duvarcılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
11. RESTORASYON : Tanımı: Restorasyon, ahşap-kâgir restorasyonu röleve yapma ve proje çizimleri konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dalıdır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında restorasyon mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
12. İÇ MEKAN TEKNİK RESSAMLIĞI Tanımı: İç mekân teknik ressamlığında iç mekân proje çizimi ve röleve yapma konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dal programıdır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında İç mekân teknik ressamlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
13. YAPI LABORATUVARI Tanımı: Yapı laboratuvar teknisyenliği, yapının inşası sürecinde inşaata ait agrega, çimento, beton ve zemin deneylerinin yapılması konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında inşaat laboratuvarcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
14. ÇELİK YAPI TEKNİK RESSAMLIĞI Tanımı: Çelik yapı teknik ressamlığında çelik yapı proje çizimi, röleve yapma konusunda yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İnşaat teknolojisi alanında çelik yapı teknik ressamlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
GİRİŞ KOŞULLARI |
Öğrencilerin sağlık durumu, İnşaat Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. |
İSTİHDAM ALANLARI |
İnşaat Teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; 1. Devlet Demir Yolları, 2. Devlet Su İşleri, 3. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları, 4. Belediyeler, 5. İller Bankası, 6. Bayındırlık hizmetleri, 7. Havayolları, 8. Petrol araştırmaları, 9. Tapu kadastro, 10. Mimarlık büroları, 11. İnşaat mühendisliği büroları, 12. Harita mühendisliği büroları, 13. PVC İmalat ve montaj sektörü, 14. Ahşap doğrama ve kaplamcılık atölyeleri, 15. Beton santralleri, 16. İnşaat laboratuvarları , 17. Yapımcı inşaat firmaları vb. yerlerde çalışabilirler. |
EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI |
1. Program, mesleki ve teknik eğitim alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın mesleki ve teknik eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır. 2. Programın uygulanabilmesi için İnşaat Teknolojisi alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır. |
EĞİTİMCİLER |
1. Programın uygulanmasında İnşaat Teknolojisi alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde İnşaat Teknolojisi alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elamanlarından yararlanılabilir. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği´ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre; 1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, 2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir. |
YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER |
Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır. 1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir. 2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, İnşaat Teknolojisi alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okuluna sınavsız geçiş yapabilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir. |
BELGELENDİRME |
1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir. |
EĞİTİM SÜRESİ |
1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır. 2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, İnşaat Teknolojisi alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikleri uygulanır. 1. Öğretmenler, öğrenciye rehberlik eder. 2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir. 3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır. 4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. 5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir. 6. Öğrenciye yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır. |
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, inşaat sektöründe bulunan firmalar ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir. |
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI |
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci; 1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir. 2. İnşaat Teknolojisi alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir. 4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
İnşaat Teknolojisi alanı haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır. |
Adres:
Aslanbey Cad. No11 İskitler Altındağ/ANKARA
Telefon
03123420690